„Zapomeňme na Štýrsko, Budapešť musí být lepší“, zní z týmu Charouz Racing System
Druhý podnik šampionátu FIA F3 v Rakousku se českému týmu Charouz Racing System nepovedl. Velká Cena Štýrska body nepřinesla a celkový dojem je rozpačitý. Na druhou stranu je třeba podotknout, že stáj je složena ze tří nováčků. V každém případě je třeba poučit se z chyb, co nejrychleji zapomenout a v Budapešti se na start kvalifikace postavit s čistou hlavou.
Sobotní hlavní závod výrazně poznamenal déšť a viditelnost byla prakticky nulová.
Sobotní hlavní závod výrazně poznamenal déšť. Televizní záběry z kamery umístěné na monopostech jezdců ukazovaly, že viditelnost byla prakticky nulová. Řídit v takovém počasí formuli je na hraně, ne-li dokonce už za ní. Přesto se čtrnáct kol odjelo, než ředitelství závodu rozhodlo, že další pokračování by bylo životu nebezpečné. Nejlepší z českého týmu byl na dvanáctém místě klasifikovaný David Schumacher. V jeho případě je však třeba poznamenat, že už téměř klepal na bodované příčky a kdo ví, kam až by se probojoval, kdyby se závod odjel na plný počet kol.
Antonín Charouz, majitel týmu, řekl: „Nebyl to povedený víkend. Jezdci samozřejmě nemají dostatek zkušeností a šampionát F3 je pro ně nový. Přesto jsme čekali více a z našich chyb se musíme poučit. Na Hungaroringu chceme být silnější.“
Alfou a omegou však bývá kvalifikace, což samozřejmě platí i pro rakouský Red Bull Ring. Ta se nepovedla Schumacherovi (17. místo), Staňkovi (19.) ani Fragovi (24.). Z těchto pozic se dá na elitní desítku hlavního závodu útočit jen velmi těžko. A zároveň také platí, že když se nepovede sobota, téměř ztracený je i sobotní sprint.
Do něj sice všichni tři piloti odstartovali s odhodláním pokusit se o malý zázrak a bodovaným příčkám se alespoň přiblížit. Chvíli se to dařilo Schumacherovi, nakonec se však pořadím propadl až na konečnou sedmnáctou příčku. Jedno místo za ním skončil šestnáctiletý Roman Staněk. Nejlepší z českého týmu tak byl na čtrnácté příčce Brazilec Igor Fraga. A to je bohužel málo...
Roman Staněk vysvětlil: „S monopostem už jsem celkem sžitý, ale není snadné najít ty poslední desetiny, které by mi dovolily předjíždět další jezdce. To mi chybí k tomu, abych se dostal do nejlepší desítky. Samozřejmě spolu se závodními zkušenostmi a povedenou kvalifikací. Těším se do Maďarska, věřím, že právě kvalifikace mi vyjde. Do té doby mě čeká ještě hodně práce s týmem na zlepšení auta.“
Šanci na reparát budou mít jezdci už příští týden. V pátek startuje kvalifikace na Hungaroringu. Takže teď co nejrychleji zapomenou na Rakousko a pokud možno se soustředit na Maďarsko.
Nejčtenější články