Poldou otřásl pořádný výbuch!
Hned v prvních vteřinách minulého dílu seriálu Polda se ozvala ohlušující rána. Auto vyletělo do vzduchu a případ pro Davida Matáska a Vladimíra Polívku byl hned na světě. Pro režiséra je taková scéna nepochybně za odměnu a jinak tomu nebylo ani v případě Jaroslava Fuita, který stojí za seriálem Polda. „Je to radost, a když si režisér ve scénáři něco takového přečte, zajásá. Je to velmi vizuální věc,“ přiznává režisér, který takovou scénu natáčel poprvé. „Přímo výbuch auta jsem točil poprvé. Musíte si najít místo, kde se to natočí, abyste nikoho neohrozili. Najmou se profesionální pyrotechnici a ti se podívají na vybrané auto, které se musí upravit. Odčerpat veškeré tekutiny, olej, benzín, brzdová kapalina… abychom neznečistili okolí,“ vyjmenovává Fuit, co je k natočení takové akční scény nutné.
Často se berou demoliční scény auta z vrakovišť, tohle ale patřilo kuchaři, který byl ve štábu. „Pak už je to auto k nepoužití a jede rovnou do šrotu. Kromě kovu z něj nezbyde vůbec nic.“
Jakmile je vše připravené, pustí se do práce pyrotechnici, kteří tak hodinu připravují vůz na jeho vrcholnou scénu. „Dávají do auta malou rozbušku, kterou odpalují na dálku. V okamžiku, kdy jedou kamery, v tomto případě to byly čtyři, tak se spustí akce!“
Všechno musí klapnout na první dobrou, protože víc pokusů štáb zkrátka nemá. Jakmile vše proběhne, auto se uhasí a pokračuje se dál. „Natáčeli jsme kontinuálně. První na řadu přišel výbuch, pak už se točilo ohledání místa činu. Takže bych řekl, že David i Vladimír stihli tu první scénu, ale jistý si nejsem. Vzhledem k tomu, že taky potřebují nějaký čas na přípravu, tak si myslím, že tam byli a viděli to. Pak už nastoupili na řadu hasiči, kteří auto uhasili a zchladili, aby se mohlo pokračovat dál.“
Na demoliční scény se berou auta z vrakovišť.
Jakmile je vše připravené, pustí se do práce pyrotechnici.
Podle režiséra je natáčení takových scén samo o sobě tak efektní, že úspěch je vždy zaručen. Stačí jen dobře rozmístit kamery, aby točily z několika úhlů, a střihač s tím pak dokáže udělat velkou parádu. „Myslím, že u toho výbuchu je zajímavější to napětí před tím. Samotný výbuch už je třešnička na dortu, ten efekt, který udělá na obrazovce hodně.“
Polda je konverzační seriál, protknutý dramatickými a efektními okamžiky, a pro režiséra velmi zajímavá práce. Úskalí prý nastává v okamžiku, kdy se ve scénáři objeví třeba poznámka: Pronásleduje ho temnou uličkou. „To je mnohem těžší natočit, než když máte třístránkový obraz, kde se jen mluví. Ty vizuální věci je složitější natáčet než ty dialogové, ale moc mě to baví.“
Tohle chcete také vědět: Návrat starého Poldy s novým parťákem: Matásek a Polívka
Nejčtenější články